Najczęściej zadawane pytania


1. Jakie są zasady współpracy z firmą Żabka Polska sp. z o.o.?

Sklepy Żabka prowadzone są przez Franczyzobiorców w oparciu o umowę współpracy, którą każdy Franczyzobiorca podpisuje ze Spółką Żabka Polska sp. z o.o. Na mocy tej umowy Żabka przekazuje Franczyzobiorcy umeblowany i w pełni wyposażony sklep, opiekę logistyczną oraz wsparcie marketingowe.
Osoby prowadzące sklepy sieci Żabka otrzymują pełen zasób wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu nowoczesnego zarządzania sklepem. Dzięki temu Franczyzobiorca rozpoczynający działalność gospodarczą zna zasady funkcjonowania sklepów franczyzowych Spółki Żabka Polska sp. z o.o.

2. Kto może zostać Franczyzobiorcą sklepu Żabka?

Franczyzobiorcą sklepu może zostać osoba, która jest przedsiębiorcza, gotowa do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pomyślnie przejdzie proces rekrutacji i szkoleń. O pozytywnym rezultacie rekrutacji decydują indywidualne predyspozycje kandydata do pracy w handlu, silna motywacja oraz umiejętności interpersonalne.

3. Jakie koszty poniesie Franczyzobiorca otwierając sklep Żabka?

Każdy Franczyzobiorca otrzymuje umeblowany i wyposażony sklep pod znanym milionom Polaków szyldem Żabki. Spółka Żabka Polska sp. z o.o. kompleksowo pokrywa koszty inwestycyjne związane z otwarciem sklepu - adaptację lokalu i dostawy towarów do sklepu. W celu otwarcia sklepu Franczyzobiorca ponosi opłatę za przystąpienie do sieci w wysokości 1 000 zł netto, ponosi koszt zakupu kasy fiskalnej, zobowiązany jest dokonać opłaty za wydanie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych oraz pokryć koszt zaopatrzenia sklepu w towary regionalne (m.in. warzywa, owoce, pieczywo).

4. Gdzie mogę znaleźć informacje o aktualnych ofertach pracy i w jaki sposób można aplikować na stanowisko Franczyzobiorcy sklepu Żabka?

Na stanowisko Franczyzobiorcy można aplikować poprzez wypełnienie formularza aplikacyjnego na stronie www.zabkapolska.pl w zakładce Franczyza -> Dołącz do nas. Można też zadzwonić pod nr telefonu 800 207 208 lub napisać maila na franczyza@zabka.pl.

5. Nie znalazłem interesującej mnie oferty pracy. Czy mogę zostawić Państwu moje CV?

Oczywiście. Zachęcamy do przesłania aplikacji na adres franczyza@zabka.pl. W przypadku przesłania aplikacji na adres mailowy, prosimy w tytule maila napisać nazwę miejscowości w której Państwo chcieliby prowadzić sklep Żabka np. „Aplikacja na stanowisko Franczyzobiorcy sklepu Żabka – Poznań.” Po aplikacji skontaktuje się z Państwem nasz Partner ds. Rekrutacji.

6. Co powinna zawierać aplikacja?

Aplikacja powinna zawierać Curriculum Vitae uwzględniające:
- dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon kontaktowy)
- podstawowe informacje o przebiegu edukacji oraz doświadczenia zawodowego
- informacje o dodatkowych umiejętnościach jak np. ukończone kursy lub prawo jazdy
Dokumenty powinny być przesłane w formacie word lub pdf.

7. Jak wygląda proces rekrutacji na stanowisko Franczyzobiorcy?

W firmie Żabka Polska sp. z o.o. obowiązuje model 5 kroków do otwarcia własnego biznesu.
1) Spotkanie informacyjne – przedstawienie zasad współpracy, założeń systemu, celów oraz misji Spółki
2) Spotkanie rekrutacyjne – pozyskanie informacji o Kandydacie oraz udzielenie odpowiedzi na pytania Kandydata dotyczące współpracy
3) Cykl Szkoleniowy
4) Nawiązanie współpracy – podpisanie umowy
5) Otwarcie sklepu Żabka

8. Jak wygląda szkolenie wdrażające?

Program szkoleniowy jest bezpłatny i składa się z trzech etapów.
1) Szkolenie wstępne – w sklepie szkoleniowym z Trenerem
2) Szkolenie centralne – kompleksowe szkolenie na franczyzobiorcę w nowoczesnym Ośrodku Szkoleniowym w Poznaniu. Zajęcia prowadzone są w sposób interaktywny, przy wykorzystaniu różnorodnych metod nauczania i narzędzi informatycznych. Każdy Franczyzobiorca zapewniony ma nocleg oraz wyżywienie.
3) Szkolenie praktyczne – uzupełnienie wiedzy teoretycznej w sklepie szkoleniowym pod okiem Trenera.

9. Jaka tematyka jest podejmowana podczas szkolenia?

Każdy uczestnik „Akademii Żabki” (program szkoleniowy dla przyszłych Franczyzobiorców) zdobywa podstawowe umiejętności handlowe i menadżerskie, dopasowane do specyfiki pracy Franczyzobiorcy sklepu Żabka. Szkolenie ma przede wszystkim przekazać każdemu przyszłemu Franczyzobiorcy praktyczne informacje dotyczące zarówno funkcjonowania całej sieci jak i poszczególnego sklepu. Program szkolenia złożony jest z uzupełniających się modułów, w skład których wchodzą zajęcia związane z nowoczesnym zarządzaniem sklepem – począwszy od finansów, a skończywszy na budowaniu zespołu sprzedaży. Podczas szkolenia kandydaci na Franczyzobiorców uzyskują także komplet zaświadczeń wymaganych przez prawo polskie i unijne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w placówce handlowej (BHP, HACCP, Pierwsza Pomoc Medyczna, Sanepid) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

10. Kto prowadzi szkolenia?

Szkolenia prowadzone są przez profesjonalistów – szkoleniowców Spółki Żabka Polska sp. z o.o. oraz wykładowców Wielkopolskiej Szkoły Biznesu, którzy uczą w jaki sposób efektywnie i nowocześnie zarządzać sklepem detalicznym przy wykorzystaniu najnowszych technik sprzedaży oraz programów informatycznych do zarządzania sprzedażą.

11. Czy Franczyzobiorca może prowadzić sklep Żabka we własnym lokalu?

Zgodnie z naszymi zasadami to Spółka Żabka Polska sp. z o.o. wskazuje lokal handlowy, w którym Franczyzobiorca będzie prowadzić sklep Żabka. Franczyzobiorca nie może być właścicielem lokalu, w którym prowadzi działalność – sklep Żabka.
Jesteśmy jednak otwarci na Państwa sugestie związane z lokalizacją.

12. Kto jest odpowiedzialny za zatrudnienie pracowników w sklepie?

Franczyzobiorcy sklepów Żabka są samodzielnymi przedsiębiorcami, którzy w sposób indywidulny budują swoje zespoły. Żabka Polska sp. z o.o. w trakcie szkoleń ułatwia Franczyzobiorcy zdobycie wiedzy dotyczącej zatrudniania i zarządzania zespołem ludzi przez przedsiębiorców.

13. Jak można zostać Franczyzobiorcą sklepu Freshmarket?

Franczyzobiorcą sklepu Freshmarket może zostać Franczyzobiorca sklepu Żabka w ramach rozwoju kompetencji menadżerskich, spełnienia ambicji zawodowych oraz wzbogacenia kariery zawodowej o dodatkowe doświadczenie.

14. Czy przed rozpoczęciem procesu rekrutacji muszę otworzyć działalność gospodarczą?

Nie jest to wymagane. Kandydat jest zobowiązany do otwarcia działalności gospodarczej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy współpracy.

15. Czy Franczyzobiorcą jednego sklepu może zostać dwóch lub więcej Franczyzobiorców?

Zgodnie z polityką Spółki Żabka Polska sp. z o.o. za każdy sklep odpowiada jeden Franczyzobiorca.

16. Widziałem/am plakat informujący o współpracy. Czy mogę złożyć CV w sklepie?

Zachęcamy do składania dokumentów aplikacyjnych przez www.zabkapolska.pl. Mają Państwo pewność, że aplikacja od razu do nas dotrze. Jeśli jednak nie mają Państwo możliwości złożenia swoich dokumentów w ten sposób, zachęcamy do kontaktu z naszym przedstawicielem regionalnym, który umieścił swoje dane kontaktowe na plakacie.

17. Jakich dokumentów wymaga Żabka Polska do podpisania umowy współpracy?

1) Dokumenty Urzędowe
a. CEIDG - złożenie wniosku o założenie działalności gospodarczej
b. Deklaracja VAT-R – kopia potwierdzona przez Urząd Skarbowy
c. Zaświadczenie o niekaralności
d. Zgoda na sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Długów
e. Zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS i US – zaświadczenie należy przedstawić tylko w sytuacji wcześniejszego prowadzenia działalności gospodarczej

2) Pełnomocnictwo do żądania udostępnienia informacji gospodarczych z BIG
3) Zabezpieczenie finansowe – dopuszczalne są różne formy zabezpieczenia finansowego (weksel, gwarancja bankowa lub kaucja).

Serwis internetowy www.zabkapolska.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.Przeczytaj naszą Politykę Prywatności.